Om uppgiften Nålfilta magnetfigur eller brosch

Nyckelord, det vi övar: skissa planera, idéutveckling, färgval, former, funktion och konstruktion, ull, filtnål, utvärdering och tolka slöjdföremål.

Lektionstid: 2 lektioner + redovisning

Börja med att leta idéer, titta på exemplen här på sidan, titta i böckerna, leta på nätet med hjälp av Ipads. Sedan skissar och planerar du ditt arbete innan du hämtar material och verktyg.

Det kan vara bra att titta på minst en instruktionsfilm innan du börjar.

Material: Ull, magnet och lim/säkerhetsnål, eventuella dekorationer som pärlor, ögon, knappar, brodertråd……

Verktyg: Skumgummiunderlag, filtnål, limpistol, eventuellt synål/brodernål…..

När du är klar ska du lämna in planering, nålfiltad figur, utvärdering och tolkning. Utvärderingen ska innehålla ditt namn och klass, gärna ett foto eller teckning av ditt färdiga föremål, hur du bedömer din arbetsinsats och hur den påverkat slöjdföremålets kvalitet. Vi kommer också öva att tolka slöjdföremålets uttryck.

IMG_0073IMG_0072IMG_0252

IMG_0238IMG_0003IMG_0244IMG_02458dec13 001DSC00833sept13 05411feb14 0659feb14 003IMG_0241

 

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s